Thursday, June 13, 2013

Glasuurid...


Viimaste glasuurikatsetuste tulemusel on mu linnukollektsioon päris tõhusalt suurenenud :)





Kui tolles postituses lahkasin BOTZ glasuuride proovitöid, siis nüüd sain kätte ARS-i omad: v.valge ja kollane kristall. Kollane kristall oli üldse esimene kristallglasuur, mis minu kätte sattunud.

Kuna glasuuride käitumise kohta ei olnud mul vähimatki aimu ja glasuuripõletuse  (1240 C) aeg lähenes kiiresti, sai proovitud neid toorele savile pintsliga ja sisse kastes.

Allpool lahkan tulemusi, et märk maha jääks. Hea endal siin spikerdada, kui mälu peaks alt vedama.


V.valge: süda ja lind glasuuritud pintsliga 2x, savitükk kastetud glasuuri 10 sekundiks.
Mis ma oskan öelda: õhukeses kihis sümpaatne pruunikas, paksemas kriitvalge. Mulle meeldivad mõlemad versioonid. Selge on, et pintsliga ühtlane pealekandmine on väljakutse. Sissekastetud tükk on käitunud minu jaoks ootamatult, sest ootasin just siit väga ühtlast tulemust.

Kollane kristall: väga huvitav glasuur. Minu silmis ilus eelkõige horisontaalpindadel ja paksemas kihis.
Vertikaalsel pinnal pigem kollakas liivataoline sade. Linnud ja südamed pintseldatud, savitükid sissekastetud (2x ja 1x). Vasakpoolne lind pintseldatud 2x ja siis kuiva pintsliga maha hõõrutud - tulemus ei meeldi.
Parempoolne lind 2x pintseldatud. Kõige ülemine foto nendest kolmest on linnu glasuur lähivaates.
Vasakpoolne süda pintseldatud 1x, parempoolne 2x.

V.valge ja kollane kristall koos: katsetasin, mis need koos teevad.
Tulemus on üllatav ja ilus. Väga meeldib. Natuke vintage minu jaoks.

Prooviks tehtud kausike, mis seest sai kollase kristallglasuuri (valasin sisse ja keerutasin). Tulemus meeldib. Kui teile tundub, et kausi põhjas on mingisugused tükid, siis nii see on. Põletuses purunes ese, mis oli kausi kõrval ja selle tükid maandusid kaussi.

Sama kausike väljaspoolt kaetuna v.valgega. Peale kantud pintsliga 2x. Kiht on õhuke ja liivakarva. Paksemas kihis valkjas.

Eelmisel korral kripeldama jäänud BOTZ pintselglasuur "kraklee". Ei saanud rahu ja proovisin uuesti. Seekord savitükk kastetud 3x glasuuri. Kiht sai peale nii paks, et kippus tükkidena maha tulema. Siiski suutsin seekord praod kätte saada :) Tulemus ei ole küll veel see, mis ma ootan, kuid katsetan edasi.



2 comments:

Tiina said...

Väga ilusad ja huvitavad glasuurid. Eriti põnev on see valge ja kollase segamisel tekkinud sinine! Sissekastetud proov oli ka tehtud toorele savile? Toores savi ei ole poorne ja ei ima glasuuri sisse, seepärast ei jäägi kastmisel ühtlane. Sul on tõesti väga rikkalikud glasuurivarud!

Helena (Jenniplika) said...

Tere Tiina,
Toorel ja eelpõletatud savil käitub glasuur kindlasti erinevalt, seda ma täitsa usun. Aga mu rikkalik glasuurivaru pole mitte suurem kui 5 o:) Aga ma katsetan nendega risti-rästi :)