Thursday, May 9, 2013

BOTZ glasuurid




Nagu ma eelmises postituses lubasin, nii ka läks :) Katsetasin BOTZ´i valmisglasuure, mis minu jaoks päris uued. Ostsin need 200ml potsikutes Loovuspoest.

Katsetasin kolme erineva glasuuriga: travertiin, tinapunane ja kraklee.

Kõik siin nähaolevad glasuurid on peale kantud pintsliga ja põletatud 1240 kraadi juures.
Kuna mulle väga meeldib, kui kuskil blogis räägitakse lähemalt ka glasuuridest, siis teen seda isegi. Kõiki ära proovida kunagi ei jõua, aga läbi teiste blogide olen avastanud selliseid, mis endalegi huvi pakuvad.  

Aga nüüd siis lähemalt asjast endast. Minu kommentaar glasuuri ja kasutatud kihtide ning kombinatsioonide kohta on ära toodud iga pildi all. Keda huvitab, siis glasuurita linde näeb eelmises postituses.


BOTZ travertiin 9899 - 3 kihti pintsliga.
Märkus: 3 kihti katab paksult, süvendatud muster on enamjaolt täis valgunud.  



BOTZ tinapunane 9873 (1 kiht, alumine) ja travertiin 9899 (1. kiht, pealmine).
Märkus: ka 2 kihti katab üsna paksult. Travertiin on ilmselt punase mõjul rohekaks tõmbunud.


BOTZ travertiin 9899 (2 kihti), roos tinapunane 9873 (2 kihti).
Märkus: punane ei ole üldse hakanud voolama.


BOTZ travertiin 9899 (2 kihti).


BOTZ travertiin 9899 (1 kiht, alumine), kraklee 9878 (1 kiht, pealmine).
Märkus: väga meeldivalt üllatav värviefekt. Kui travertiin on matt ja tinapunane poolmatt, siis kraklee jätab tugevalt läikiva läbipaistva kihi. Siiski ei ole kraklees ühtegi pragu, mida väga ootasin.


BOTZ kraklee 9878 (2 kihti), roos tinapunane 9873 (2 kihti)
Märkus: kraklee on jäänud läbipaistev läikiv kiht. Krakleeniidistikku ei ole üldse tekkinud.


BOTZ kraklee 9878 (2 kihti).
Märkus: krakleeniidistik puudub täielikult. Huvitab, kas põhjus võib olla 1240 kraadis?
Ehk vajab niidistiku tekkimiseks kõrgemat kuumust?


BOTZ tinapunane 9873 (1 kiht, alumine) ja kraklee 9878 (1 kiht, pealmine).
Märkus: punane ja kraklee kokku annavad kummalise tulemuse, mis minule ei meeldi. Siin on kraklee täis õhumulle, paks ja "elutu" kiht, kui nii võib öelda. Samas on muster ühekordse punase alt enam-vähem välja joonistunud.


BOTZ tinapunane 9873 (2 kihti, osaliselt maha hõõrutud)
Märkus: Oma varasemates töödes olen mahahõõrumist tihti kasutanud ja mulle see meeldib.
Selle konkreetse glasuuriga mulle tulemus ei meeldi. Kahju, et ma ei proovinud sama teha travertiiniga.
 

BOTZ tinapunane 9873 (2 kihti).
Märkus: Tavaline, ei üllata.


Kokkuvõtteks ütlen, et BOTZ´i pintselglasuurid on väga hästi katvad, tugevad ja ei valgu üldse (vähemalt need 3, mida mina kasutasin). Katavad nad isegi nii hästi, et kui savisse on süvendatud muster, siis see enam väga välja ei paistagi :)

Tinapunast ma suurtel pindadel kasutama ei hakka, vaid väikestes detailides. Kraklee on hetkel pettumus, kuna niidistikku ei ole üldse tekkinud. Väga rahul olen travertiiniga - huvitavad värviefektid ja hea katvus  nii 1 kui 3 kihiga. Seda kasutan kindlasti ka edaspidi.

Kui alguses pelgasin, et pintsliga kandes ei pruugi glasuur sulada ühtlaseks, siis seda ei pea küll pelgama. Kõik pintslijäljed on kenasti tasandunud.

Linnukeste tegemise ajal voolisid lapsed mõned "pöidlatehnikas" kausid. Nendest kõige efektsem jäi see, mis on järgmisel pildil.


BOTZ travertiin 9899 (1 kiht, kausi sisu ja välimine osa), tinapunane 9873 (täpid välisküljel), kraklee 9878 (kantud pintsliga paksult kausi ülaserva ja pisut seseküljele, et näha, kuidas voolab).
Märkus: Väga huvitav efekt, kuidas kraklee on voolanud kausi servalt siseküljele. Sarnane sellele, mis on sama kombinatsiooniga linnul.
Kausi läbimõõt ca 9cm.


Lisaks veel minu poolt tehtud kausike. Kasutasin vormina üht plastmasskaussi, millele väljalõigatud ketta peale surusin. Kui kõik eelnevad tööd on glasuuritud eelpõletatud savile, siis selle kausiga tahtsin katsetada just toore savi glasuurimist. Kui kauss valmis voolitud, lasin selle natuke aega kuivada ja glasuurisin poolniiskele savile pintsliga. Olen tulemusega väga rahul, sest ajaline kokkuhoid on märkimisväärne - jääb ju ära eelpõletuse etapp. Muidugi ei saa nii alati teha, kuid vahest siiski.



BOTZ travertiin 9899 (3 kihti kausi sees), kraklee 9878 (2 kihti kausi välikülg), tinapunane 9873 (lilled 2 kihti).
Märkus: Jäin tulemusega väga rahule. Üllatas, et poolniiskele savile glasuurimine andis nii hea tulemuse. Pean meelde jätma, et eelneval kihil tasub enne järgmist kindlasti ca 1 tund kuivada. Nii ei hakka alumine kiht "sulama".
Kausi läbimõõt ca 15cm.


3 comments:

Liia käsitöö said...

Kui hariv postitus! Ise ei ole neid kõrgkuumus Botz-glasuure kasutanud, ainult madalkuumuse omi. Need ka katavad väga hästi ja on ilusad! See beež/pruun toon jah väga ilus, täiesti minu maitsele vastav toon!
Ma vist pean ka ikka proovima seda toore savi värvimist iseomatarkusest. Kui ARSist tellisin glasuure (see oli eelmisel aastal ja pole siiani neid saanud), siis küsisin sellelt keraamikult, et kuidas tooreid asju värvida. Vastus oli, et selleks on vaja koolitust ja kõik. Ja kuna ma sealt glasuure pole siiani saanud, siis pole ka toore savi värvimist katsetanud. Aga tahaks! Sinu postitus annab selleks hulga julgust juurde. Kauss on väga ilus!

Helena (Jenniplika) said...

Aitäh, Lillelemb :) Mulle meeldib väga, kuidas Sina ka blogis glasuuride nimed juurde paned. Nii on väga hea võrrelda ja mõelda. Mulle väga meeldib Havanna ja mündiroheline, mida oled kasutanud.

Muide, ka mina ei ole glasuure veel kätte saanud :) Tellisin ca 2 nädalat tagasi.

Helena (Jenniplika) said...

Igaks juhuks lisan, et ARS-i glasuurid on kenasti koos õpetussõnadega minuni jõudnud :)