Friday, April 29, 2011

Igav postkast...Boring letter box


Kased on meil juba lehtes

Ühel kenal kevadpäeval teatas Mees, et meie maakodu postkast on igav... Vot see oli üllatus! Mitte see, et postkast täiesti tavaline igav roheline kast oli, vaid see, et Mees seda märganud oli - seda igavust. Tõele au andes tuleb tunnistada, et tegelikult rääkis ta seda juba eelmiselgi aastal, et meie postkasti ja selle ümbrusega peaks midagi ette võtma, et kuidagi igav on... Nojah, postkasti ja selle posti, mille külge seesama postkast kinnitub, huvitavaks muutmine ei olnud tõesti minu prioriteet nr 1. Tegelikult ei olnud ta isegi minu Tegemist Ootavate Tööde nimekirjas. Uskuge mind, sinna mahub mustmiljon muud asja, kui igava postkasti mitteigavaks muutmine.

Aga nojah, kui ikkagi Mees juba tähelepanu juhtis, et asi on igav, siis tuleb ikka natuke mõtelda, et mis nüüd siis saab, kas:
1. nendin fakti, et on jah igav ja naasen muude tegemiste juurde;
2. eiran fakti, et on igav ja väidan veendunult vastupidist;
3. võtan midagi selle igavuse osas ette.


Kummalisel kombel on minu jaoks
karikakarde joonistamine alati väljakutseks.
Pealtnäha lihtne lill, kuid seda lihtsust ongi
raske usutavalt edasi anda.


Mingil segasel ajendil otsustasin 3. variandi kasuks ja lükkasin kõik teised tegemist ootavad tööd pisut edasi. Muhu mustriga kalossid jalas jalutasin postkasti juurde. Tudeerisin teda seitsmel erineval moel ja pidin Mehe arvamusega nõustuma, et ühes rohelises ümarpalgi külge kinnitatud postkastis pole tõesti midagi huvitavat. Täiesti tavaline, nagu enamustes taluväravates, sissesõiduteede või maanteede ääres. Kusjuures ma näen seda postkasti ikka väga tihti, aga varem ei olnud tema igavus mind põrmugi puudutanud. Kuna perekonda kuuluvad kahejalgsed tegelinskid mind juba häälekalt nõudsid, siis fakti nentimiseks see tookord jäigi. Ma käisin veel mitu korda, Muhu mustriga kalossid jalas, selle postkasti juures ennem, kui ilmselge vihje jalgadelt pähe jõudis  - ma teen postkastile ka Muhu mustri peale! Ehee, mulle tundus, et ma olin ikka väga hea mõtte peale tulnud :) Kuid mõttest üksi on ikka vähe ja nii venis see maalimise asi umbes kuu jagu edasi, kuni lõpuks läksin ja kruvisin selle kasti sealt posti küljest maha ja pistsin auto pagasnikusse. Ühel õhtul linnas hakkas idee peas tiksuma ja mõtlesin, et nüüd on õige hetk käes. Paraku ei olnud mustrit veel mõttesse moodustunud. Vaatasin erinevaid raamatuid ja materjale, aga miskit helget ei sähvatanud. Ja nagu minu puhul tihti juhtub, hakkan ma asja otsast "harutama" ja vaatan siis, mis sinna otsa külge tuleb. Ma tahtsin kindlasti teha ühte suurt ja mõjuvat motiivi, milleks valisin punase mooni ning selle ümber püüdsin luua mustri, mis oleks värvikirev ja hea kompositsiooniga. Mulle endale tulemus meeldib ja Mees kiidab ka takka :) 



Parakui sai aga taas kinnitust fakt, et annad näpu, võtab käe... Nimelt, ühel kenal hommikul kohvi rüübates vaatas Mees ainitise pilguga aknast välja meie tööstusvoolu "kapi" poole, mis ühe teise posti külge kinnitatud ja teatas, et ma võiksin ju sinna peale ka midagi maalida :o) Ma pakkusin siis "lahkelt", et meil on ju väljas veel üks elektrikapp, mis kinnitatud veel ühe posti külge ja sinna saaks ka ju midagi peale maalida...Mees vaatas mind, näos suur ja siiras rõõm ning nentis, et selle peale ta kohe ei tulnudki...

Aga minu pakkumise peale, maalida ka talle ühed vahvad mehise mustriga (mitte Muhu mustriga) kalossid, ootan ma siiani vastust... :)

Tehnilist infot ka: Maalitud Tulip´i sinise, kollase, punase, rohelise ja valge värvi ning laste tagant pätsatud suvaliste pintslitega, mida vastavalt vajadusele kääridega otstest pisut peenemaks kärpisin.



Ja nii ta seal seisabki, tervitamas möödujaid
ja hoovipöördujaid.


I painted Muhu pattern on my letter-box. I did it because My Other Half discovered that our country home letter-box looked boring. Surprise-surprise! It wasn´t surprising that it looked boring, but the fact, that he noticed it, was :) So, I inspected it in seven different ways and after some time decided to adorn it with Muhu pattern. The same pattern that I had previously used on galoshes, but in different combination. It took me a while to decide how my pattern should look like this time. So, now we have painted letter-box, that is not so boring anymore.

Made with Tulip´s paints and some brushes that I filched from my kids while they were sleeping :o)

3 comments:

Sallihullu Päevaraamat said...

Hullult nummi! Tahan ka!
Pille

Diana Tammann said...

Lahe postkast.
Jah, kui Mees ülteb ,et sa võiks oma kunsti ja käsitööannet kuhugi rakendada, siis tuleks seda võtta kui kiitust ja tegutseda. Muud märkused võib punk 2 järgi kõrvust mööda lasta. :))
Kui sa nüüd veel need teised kapid oma õuel ära kaunistad, luban et tulen kutsumatta neid vaatama. Jube huvitav on. :)))

Helena (Jenniplika) said...

Pillele - natuke värvi ja mõned pintslid ning Sul ongi selline postkast :)Aga igatahes, aitäh, sellise vahva kommentaari eest!

Dianale - Tead, ma kohendasin maal ühte õuel olevat suurt mändi. Õigemini lõikasin kuivanud oksi välja. Päris ilus ja puhas sai. Pärast ütles Mees, et ma võiksin seda kõikide mändidega teha, neid nii umbes 20, ma pakun...Ma vist varsti ei tee enam midagi ühegi "objektiga", mida meie majapidamises rohkem kui 1 on :o) Mu Ootel Olevate Tööde nimekiri näib ainult pikenevat... :)